Follow je lah..


Isnin, 26 Mei 2008

Ezam Akan Berubah

Pelbagai berita dilaporkan terutama dari media UMNO berhubung bahawa Ezam (orang kuat Keadilan ketika dahulu) akan menyertai UMNO. Merka cukup teruja melaporkan. Malah menurut mereka, Ezam juga telah bertemu dengan kepimpinan utama UMNO bagi membincangkan hal ini. Cuma Ezam sahaja yang kini belum lagi membuat sebarang kenyataan rasmi berhubung isu itu.

Selepas Anwar Ibrahim dilucutkan jawatan Timbalan Perdana Menteri dan pada seawal-awal pembentukan Parti Keadilan, Ezam ialah diantara orang yang dipercayai dan penggerak dalam pergerakan parti Keadilan. Jelas ketika itu matlamat dan perjuangan Ezam sudah jelas yang tidak mahu berkompromi dengan penyelewengan dan kezaliman.

Namun, sejak PRU-12 lagi, Ezam seolah-olah sudah menurunkan 'gear' politk pembangkang nya apabila kelihatan kurang menyerlah dalam media ataupun ucapan. Sedangkan, kelebihan beliau ialah beliau seorang yang petah berhujah dan berpidato menyebabkan dirinya mudah dikenali oleh masyarakat yang berpontensi besar untuk dimanfaatkan.

Tiada siapa yang tahu akan agenda Ezam sekiranya beliau memasuki UMNO kecuali dirinya. Apakah beliau ingin membawa perubahan dari dalam atau sudah berubah pendirian hanyalah dibawah perancangannya dan ketentuan Ilahi. Beliau pun sudah maklum dan tahu bahawa UMNO bukanlah pilihan terbaik bagi rakyat.

Sungguhpun demikian, selagi mana tiada kata putus darinya, tidak wajar bagi kita membuat keputusan lebih awal bagi pihaknya. Malah PAS juga dalam kenyataan Husam ada menyeru Ezam untuk beserta dengan PAS.

Kemana Ezam selepas ini tetap signifikan. Barangkali ini adalah strategi darinya untuk menyempurnakan cita-citanya. Pastinya, dengan harapan beliau tidak akan gelap mata dan hati dalam membuat keputusan itu.

Bagi Pakatan Rakyat, hilang tumbuh patah berganti. Keilangan Ezam mungkin dirasai tetapi sesekali tidak merencatkan gerak kerja parti Keadilan khususnya. Suasana politik yang tidak stabil dewasa ini membayangkan segala sesuatu boleh berlaku dengan tanpa disangka-sangka.

1 ulasan:

Danielle_Corleone berkata...

ezam akan masuk dan bagi saya dah disahkan masuk! :-) tunggu... hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan