Follow je lah..


Khamis, 3 Julai 2008

Anwar Tetap Bertaring


Semalam, beribu-ribu rakyat dianggarkan 10 000 orang membanjiri Stadium Melawati bagi terus dan terus menyokong Pakatan Rakyat dan Anwar khususnya. Kehadiran rakyat seramai itu bagaikan bom C4 yang boleh meledak pada bila-bila masa. Seluruh isi stadium padat dan sesak demi memberi sokongan padu kepada Anwar Ibrahim sebagai pemimpin yang telah memikul amanah.

Anwar diangkat menjadi ketua Pakatan Rakyat atas persetujuan PAS dan DAP. Beliau diberi penghormatan oleh semua pemimpin pembangkang termasuk Tuan Guru Nik Aziz dan Lim Kit Siang. Sekarang rakyat bersedia mengundi beliau jika beliau bertanding dalam pilihanraya pada mana-mana kerusi Parlimen.

Kehadiran masalah liwat kedua ini mungkin mengganggu sedikit kelancaran plan menakluki Putrajaya. Apabila Anwar disibukkan dengan urusan siasatan dan pendakwaan, kosentrasi beliau mungkin sedikit lari tetapi tetap terus berikrar menumbangkan BN dalam masa terdekat ini. Dalam masa yang sama juga 10 000 rakyat yang hadir semalam seolah tidak terracun pemikiran dan kosistensi dengan racun-racun BN kepada rakyat.

Kita harus bijak di saat ini. Keselamatan Anwar boleh mengancam keselamatan negara. Jika bom C4 ini meletup, maka semuanya akan berkecai dan ekonomi akan terjejas bahkan harga barang lebih teruja untuk melonjak tinggi. Tetapi kita tidak mahu kekecohan seumpama itu berlaku. Biarlah kejayaan menakluki Putrajaya itu setenang dan secantik Rasulullah membuka kota Mekah dari tabir kejahilan.

Tdak salah jika Washington hanya sekadar memberi pandangan kepada negara kita. Mereka bukan campur tangan tetapi memainkan peranan sebagai pemerhati luar. Salahkah? Pada pemerhatian mereka sewaktu ini, kerajaan BN Malaysia penuh dengan prasangka. Bandinglah demokrasi di Amerika dengan demokrasi di Malaysia, demokrasi anjuran BN lebih jauh tertinggal kebelakang.

Ada perkara yang kita boleh menolak dan ada menerima sebarang bawaan dari Amerika. Jangan pula BN cuba memburukkan Anwar seolah ada hubungan sulit dengan Amerika. Mereka perlu tahu, Anwar popularitinya di luar negara lebih tinggi daripada Abdullah, Najib, dan Hishamuddin. Kita sedang diperhatikan oleh negara luar tanpa kita sedari bahkan, musuh dalam selimut juga memerhati dan bertindak seperti gunting dalam lipatan kepada kita. Waspada.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan