Follow je lah..


Ahad, 10 Ogos 2008

Siapa Pencabar Anwar Ni..

Dari hari pengumuman bahawa Anwar akan bertanding sehingga ke hari Ahad ini kerajaan BN masih belum mengumumkan siapakah pencabarnya. Ini mampu membuktikan BN masih lengah dan resah dengan keupayaan anak tempatan dan pucuk pimpinan mereka sendiri. Malah terdapat banyak cerita-cerita disebalik pemilihan calon bagi Permatang Pauh itu.

Sebelum ini, Annuar Musa telah menyarankan agar diboikot sahaja pilihanraya kecil ini. Bahkan jika diteruskan BN akan mengalami kerugian akibat daripada kekalahan mereka. Ramai dikalangan orang UMNO juga menyedari bahawa Permatang Pauh itu sebuah benteng kuat bagi PKR.

Kemudian disusuli pula dengan Ezam yang mencadangkan dirinya sendiri untuk bertanding dengan Anwar. Ezam hanya mahu mengambil kesempatan ini untuk menjadi juara atau jagoan dikalangan pejuang-pejuang UMNO. Pun begitu nasibnya belum pasti apabila UMNO Permatang Pauh tidak mahu 'orang luar' menerajui kawasan mereka.

Dalam masa yang sama. Bekas calon BN yang kecundang pada PRU lepas, Ustaz Pirdaus masih sedia untuk betanding lagi. Biarpun sudah dua kali kalah dalam PRU, tanpa mengira keyakinan rakyat padanya, beliau masih boleh mahu bertanding jika itu amanat pucuk pimpinannya.

Tidak terlepas juga, Mufti Perlis ingin juga dikaitkan ke dalam gelanggang Permatang Pauh. Beliau yang lahir di kawasan ini telah menolak pelawaan sedemikian. Baginya dunia politik amat berbeza dengan 'dunia' nya sekarang. Andai Mufti ini menerima pelawaan mereka, maka sahlah Mufiti ini adalah Mufti BN selepas Ustaz Pirdaus menjadi Ustaz BN.

Pi Mai Pi Mai tang Tu. BN dewasa ini sentiasa menghadapi kemelut untuk mencari pemimpin. Dari peringkat bahagian hinggalah ke peringkat Perdana Menteri rata-ratanya ada sahaja yang tidak kena. Itulah BN.

Kita boleh mencadangkan sesiapa sahaja. Boleh jadi Zainudin Maidin, Shahrizat, atau pun orang-oarng KJ. Lawanlah siapa sahaja kerana ia sukar ditambah lagi dengan ramalan Tun Mahathir yang Anwar akan menang. Selepas Anwar jadi PM, Mahathir sudah tidak mahu lagi tinggal di Malaysia.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan