Follow je lah..

Rabu, 6 Ogos 2008

Perlumbaan Permatang Pauh


Tarikh 26 Ogos 2008 bakal menggegarkan senario politik Malaysia. Pertembungan dijangka antra Anwar Ibrahim dan calon BN. Calon BN yang hari ini masih belum lagi diketahui siapa membuktikan BN belum cukup bersedia. Ini disebabkan BN sentiasa menghadapi masalah apabila membuat pencalonan seperti mana yang berlaku sebelum ini.

Dalam tempoh dua puluh hari ini, BN dan PKR bekerja keras dan berhempas pulas. Dengan harta, kuasa, dan tenaga, BN barangkali dilhat lebih kukuh. Kata Presidennya perbelanjaan adalah dar wang parti. Pun begitu dalam PRU yang lalu, BN tetap jua kalah. PKR akan terus mengejar setiap ruang dan tempat bagi berkempen sekalipun Anwar di'tangkap'.

Benarkah dalam masa ini pemerintahan BN juga sudah nyawa-nyawa ikan kerana Anwar? Petunjuk ini benar jika BN terus menyekat dan membari tekanan kepada Anwar untuk beliau bertanding. Ibaratnya sekarang masa BN kian suntuk untuk meyekat Anwar melainkan hanya dengan cara membantutkan niat Anwar itu.

PKR bergerak, dan BN juga bergerak pada masa yang suntuk ini. PKR bergerak seiring dengan rakan dari parti politik lain dan BN terus mahu menjulang. Inilah seumpama sebuah perlumbaan dengan gerak kerja dengan masa. Di samping itu jua, polis memainkan peranan melayan laporan liwat Anwar sedangkan kes rogol di Malaysia ini masih banyak belum selesai. Sahaja menambah sibuk Anwar untuk ke sana sini menghadiri pendakwaan dan perbicaraan. Doakan agar beliau tidak ditahan lagi.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan