Follow je lah..

Jumaat, 12 September 2008

Ops Tukar Kerajaan Lancar


Sekalipun sebahagian ahli Parlimen di bawa lari keluar dari negara, usaha itu tidak dapat menjejaskan proses mendapatkan pemerintahan yang baik dan adil. Usaha membawa keluar ahli Parlimen dari Malaysia menuju ke Taiwan seperti usaha untuk mengelak dari mereka menyertai Pakatan Rakyat.

Empat orang wakil dari PKR dihantar bagi mereliasasikan misi ini. Negara Taiwan akan menjadi saksi dan di sana mereka lebih mudah untuk berbincang soal lompat parti. Di sana suasana lebih kondusif dan tekanan tidak begitu dirasai oleh kerana pucuk pimpinan BN berada jauh dari Taiwan.

Sekarang kelihatan lebih jelas peristiwa yng dikenali 16 September ini akan menjadi sejarah Malaysia. Anwar tidak bermain-main atau berolok-olok dalam merangka agenda perjuangan. Dalam perjuangan, matlamat adalah paling utama dan mesti direalisasikan sebaik mungkin.

Di petik dari sebuah sumber, ahli Parlimen kita di Taiwan tidak dapat duduk diam. Ada sebahagian yang hendak balik awal ke tanah air dan ada juga yang mahu pergi lagi jauh dari Taiwan iaitu ke Hong Kong. Sebagai ahli parlimen yang jujur, kepentingan rakyat adalah lebih utama daripada kepentingan parti dan termasuklah diri sendiri.

Kepulangan mereka ke Malaysia sentiasa dinantikan kerana rakyat ingin tahu apakah pendirian mereka. Rakyat sentiasa mendoa yang terbaik buat mereka agar dapat membuat keputusan yang terbaik untuk melompat parti.

Peluang biasanya datang sesekali. Jangan dilepaskan peluang ini tatkala sekarang BN-UMNO kian barah. Capaikan matlamat dengan sebaiknya dengan jaminan masa depan rakyat yang lebih cerah, bersih, dan adil.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan