Follow je lah..


Rabu, 6 Mei 2009

Hati-hati, Anda Mungkin Ditahan!


Keadaan menakutkan dengan tekanan hebat dari pihak berkuasa. Sesiapa sahaja pada saat ini boleh ditangkap tanpa sebarang waran ataupun prosedur. Banyak akta boleh dikaitkan untuk anda demi meng'halal'kan penahanan.

Sehingga waktu ini, dari satu sumber, sebanyak 21 orang telah ditahan. Besar bilangannya seperti dua pasukan bola sepak yang bermain di atas padang. Kesemua 21 orang itu adalah pro kepada rakyat dan kesemua mereka ditahan mengikut kes masing-masing. Pendek kata, mereka telah ditahan dan bermalam di lokap balai polis.

Antaranya termasuklah pemimpin tertinggi sesebuah parti sehinggalah kepada pemegang kain rentang. Mohamad Sabu yang sudah tidak asing lagi, ditahan berkali-kali tetap kuat istiqamah dan pendiriannya. Beliau sekali lagi ditangkap petang tadi berikutan isu semasa di Perak.

Selain itu, seorang lelaki cina yang menjadi jurucakap kepada 1 Black Malaysia turut menerima nasib yang sama. Dia ditahan selepas membuat sidang media. Rentetan itu, 14 lagi ditahan kerana menyokong beliau. Mungkin bagi polis, penahanan itu berasas. Benar, polis hanya menjalankan tugasnya sahaja. Menurut 'perintah'.

Selepas itu, lima orang pula ditahan di Putrajaya gara-gara menyambut hari lahir di hadapan Kompleks Perdana Menteri. Mungkin kek itu merbahaya keselamatan, mereka ditahan. Gawat. Hari Lahir Altantuya hari ini diraikan ditempat tersebut dan mereka meraikannya di situ. Sebab itu ditahan. Ini menambahkan lagi ujian dan dugaan bagi mereka yang ditahan.

Anda pun tidak mahu ditahan bukan? Tetapi tiada sesiapa yang tahu nasibnya esok. Jika itu takdirnya, kita perlu terus bersabar dan kuatkan azam. Lagi-lagi kita ini rakyat yang biasa-biasa mana ada peguam. Kalau kena tahan, susah susah. Rakyat ditakutkan, bukan? Ingat...Perjuangan!

Polis Tangkap Sesiapa Yang Pakai Kemeja Hitam

Lokap Ipoh Dikosongkan..Siapa Penghuni Barunya

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan