Follow je lah..

Jumaat, 8 Mei 2009

Ragut & Rogol Dalam Politik

Ragut = Meragut kuasa Speaker.

Sekarang ini heboh kes ragut dan ini amat menakutkan bagi sesetengah perempuan yang membawa beg tangan. Kerana kadar jenayah sekarang telah meningkat begitu tinggi sekali, polis pun dah tak cukup tangan. Tangan-tangan mereka sudah digunakan untuk tangkap rakyat dan ahli politik dari pakatan. Tak pernahlah nampak tangkap pemimpin BN macam mana Mat Sabu Naib Presiden PAS ditangkap. Adapun kecuali pasal Khir Toyo dahulu, kejap jer tu.

Memang Siva dan Nizar adalah mangsa ragut. Kuasa yang diamanahkan kepada mereka dirampas begitu sekali. Siap boleh panggil backup team untuk menjayakan ragutan mereka ini. Ingat Siva tu bodoh ke senang-senang boleh ragut kuasa dia? Baik ragut rumput dengan kambing dari buat benda yang tidak bertamadun seperti ini.

Setelah diragut, kena rogol pula. Memang malang berganda kalau ada mangsa seperti itu. Harta dah lesap, dara pun nak juga. Biasa mangsa akan cakap kat penjenayah macam ni ialah "Kau Binatang!". Itu kes perempuan kena ragut dan rogol lah.

Rogol= Undang-undang DUN dan Peraturan Dewan diperkosa.

Apabila kata-kata Speaker dah tidak mahu dengar, nak dengar siapa pula. Bukankah speaker itu tugasnya memimpin persidangan itu. Kalau macam ini, Pandikar Amin pun marah! Mahu tak bersilat orang tua itu kalau cakap dia tidak dipatuh. Nampaknya ada orang berlagak lanun dalam hal ini, tak mahu makan saman.

Lanun ini kalau nak faham, dia suka buat undang-undang sendiri. Dia akan datang minta cukai suka hati mereka walaupun itu bukan negara dia. Selepas dah mengganas, dia cabut lari dan esok datang lagi. Boleh tahan la. Tak kata Zambry and The Gang tu lanun, tapi faham-faham lah sendiri.

2 ulasan:

Basuh Baju berkata...

hahaha sebab tu akhbar tetiba je kuarkan berita ragut di muka depan baru2 ni..hahaha\

dah bagi petanda rupanya..haha

the hazim berkata...

Basuh Baju:
Hati-hati, jangan anda pula diragut ya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan