Follow je lah..

Rabu, 6 Mei 2009

Tunggu..Nanti lah

Selain Dun Penanti yang bakal ada pilihanraya kecil. Rakyat menanti jugak beberapa perkara dari UMNO. Semangat 'Ubah atau Rebah' masih tidak nampak apa yang mereka nak ubahkan. Adakah menghapuskan hak bumiputera dalam isu 30% dulu itu perubahan UMNO? Di sini akan dinyatakan apa yang rakyat menanti:
  1. Siapalah calon layak bagi BN untuk bertanding di DUN Penanti. Tunggu punya tunggu, orang sana pas sani, sini pas sini, ini semua dolak dalih dengan permainan politik murahan BN. Kata taknak bertanding, tapi nak fikir balik nak bertanding ke tak. Cuba la cakap terang-terang, rakyat tengah melihat, rakyat tengah tunggu.
  2. Walaupun pembebasan tahanan ISA telah dibuat tetapi hal mengkaji ISA masih tidak nampak hasilnya. Apa lambat sangat nak mansuhkan ISA, kan rakyat dah menolak akta yang tidak adil ini. Kalau gentle, tutup je ISA ni.
  3. PPSMI sampai dua perdana menteri yang uruskannya pun masih tak selesai-selesai. Masih nak buang masa itu dan ini. Kenapa tak nak dengar nasihat dari para sasterawan negara? Kalaulah rasa PPSMI itu masih relevan, ayuh buktikan pada rakyat dan mari berdebat.
  4. Bercakap soal debat, kita tengah tunggu juga Rais Yatim yang dulu konon nak berdebat dengan Zahid berkaitan isu antarabangsa berhubung tulisan wartawan Perancis kepada Perdana Menteri. Kalau dulu Shabery berani debat, sekalipun berbuih jugak mulut, tapi kita puji sebab berani. Alahai Rais, jangan tunggu lama-lama lah, nak tunggu isu itu jadi lapok ke? Taktik lah tu kot.
  5. Rakyat masih menanti kesudahan isu Perak ini. Kalau BN tidak buat onar, takkan lah berlaku apa yang kalut sekarang ini. Cari pasal betul lah, ajak buat undi demokrasi tak nak pulak. Lepastu suruh SPR haramkan pondok panas dan hadkan penyokong. Masa di Bukit Gantang dahulu, penyokong Pakatan memang sangat ramai. Mereka nak sokong biarlah, kenapa nak sekat-sekat pula.
Oh oo..penantian..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan