Follow je lah..


Selasa, 23 Jun 2009

Ok...PAS Dah Selesai. UMNO?

Masalah kerajaan perpaduan telahpun selesai secara mesyuarat kepimpinan. TG Nik Aziz pula telah menarik kenyataan keras beliau kepada YB Nasha. Kini PAS sudah sepakat dan teruskan perjuangan mereka menjayakan negara yang beramanah dan kebajikan.

Hal kerajaan perpaduan dalam PAS sudah tidak timbul lagi. Jika ada pun, ia bukan lagi dari sumber-sumber rasmi PAS. Hal ini sekali sekala boleh merencatkan perjalanan gerakan parti itu sendiri andai tidak diselesaikan secara syura seperti malam semalam.

UMNO belum ada mesyuarat lagi berkaitan hal ini. Kita hendak lihat juga apa respon UMNO daripada keputusan PAS ini. Apakah Najib mahu menghulur tangan lagi untuk me'merangkap' pembangkang mereka? Tidak mungkin. Semangat perpaduan dalam PAS dan Pakatan tidak dapat diretakkan semudah itu.

Kalau fail kerajaan perpadaun sudah ditutup. Apa modal UMNO pulak kali ini untuk bermain tarik tali dengan PAS? Sepatutnya masa ini UMNO cuba selesaikan masalah kerajaan di Terengganu, biar nampak sedikit kebijaksanaan tu. Tapi hati-hati, Manek Urai, UMNO apa cerita?

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan