Follow je lah..


Khamis, 17 September 2009

Khir Toyo Disumpit?


Kita memang tidak bersetuju dengan sebarang ancaman atau ugutan dalam bermain isu politik. Ini adalah perkara yang tidak sihat dan boleh mendatangkan ketakutan kepada mangsa.

Khir Toyo menjadi mangsa. Beliau menerima ugutan bunuh dan berasa dirinya tidak selamat. Dahulu beliau ada pengawal peribadi, sekarang? Mungkin ada juga, bukannya mahal nak bayar.

Kita boleh melihat kepada pelbagai sudut. Mungkin ada orang sudah cukup meluat dengan sikapnya yang sedemikian sehingga terpaksa memberi amaran seperti itu. Boleh jadi juga ini satu lagi permainan kotor politik BN untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan di negeri Selangor.

Dalam ugutan itu juga ada sedikit unsur humor iaitu Khir akan disumpit. Jika kita lihat sumpit ialah senjata orang asli untuk memburu dalam hutan. Ia sungguh kelakar kerana dewasa ini senjata sumpit sudah tidak dipakai lagi jika senjata api sudah ada di tangan.

Ini adalah ugutan, sama sepertimana along (ceti haram) yang biasa mengugut peminjam-peminjam. Adakah ugutan ini dari along atau kaki pukul kerajaan negeri Selangor? Apa perlu takut kerana BN juga ada ramai lelaki ala-ala pendekar melayu yang boleh menjaga Khir.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan