Follow je lah..

Ahad, 13 September 2009

Raya Di Dalam Raya


Perayaan Aidilfitri yang di nanti-nantikan semakin hampir. Ketika itulah normalnya kita akan pulang ke pangkuan keluarga masing-masing untuk bermaafan dan mengeratkan lagi silaturahim. Ia sangat digalakkan. Hari raya mahu insan miskin atau kaya berada dalam gembira. Inilah dinamakan perayaan.

Namun pada masa yang sama, ada yang terpaksa beraya jauh dari keluarga terutama kerana tugas-tugas penting seperti polis, hospital, penyelamat, dan sebagainya. Perkara ini bagi mereka adalah kebiasaan, demi mencurahkan bakti kepada negara.

Begitulah juga ada diantara kita yang perlu kerja keras juga untuk pilihanraya kecil di Bagan Pinang. Tugas ini tidak kurang berat juga untuk dipikul kerana ia adalah satu perjuangan. Pastinya matlamat kita adalah untuk tertegaknya negara kebajikan berasas kesyumulan Islam.

Kita tidak boleh lari dari cerita politik andai kita rasakan perjuangan ini sebahagian dari titik darah kita. Memandangkan Negeri Sembilan yang mungkin sukar ditembusi pakatan, kita tidak pernah putus asa. Apapun rintangan dan cubaan, terbukti Pakatan Rakyat masih stabil.

Maka jentera pilihanraya harus digerakkan ke sana biarpun dalam musim perayaan. Kita maniskan senyuman sambil memberi penerangan kepada pengundi di kawasan itu. Selamat bertugas.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan