Follow je lah..


Isnin, 24 Mac 2008

Apakah PM Mengikut Perlembagaan?

Bagaikan ketam mengajar anaknya berjalan apabila Dolah menyatakan Sultan tidak mengikut Perlembagaan jika memilih Ahmad Said sebagai MB. Sudahlah pilihannya Shahidan sebagai MB tidak berjaya, mungkin kali ini Dolah mahu betul-betul berjaya. Benarkah?

Siapakah yang telah banyak mengkhianati Perlembagaan Negara? Mengubah perlembagaan demi kepentingan parti mereka? Mengkhianati rakyat dan pilihanraya. Orang yang menegakkan kebenaran ditahan dan ditangkap serta di masukkan kedalam ISA. Menghalang untuk rakyat berhimpun. Inikah dikatakan mengikuti Perlembagaan?

Memusnahkan keadilan sistem kehakiman negara apakah itu mengikuti Perlembagaan? Membunuh Altantuya dan bersikap berkecuali dalam perbicaraan apakah mengikuti Perlembagaan? Mereka tidak layak untuk bercakap soal Perlembagaan Negara. Rukunegara berkata:
  • KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
  • KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
  • KELUHURAN PERLEMBAGAAN
  • KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
  • KESOPANAN DAN KESUSILAAN
Di dalam Rukunegara Keluhuran Perlembagaan adalah berada di tangga ketiga selepas Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara. Malah adik-adik yang bersekolah rendah pun telah menghafal Rukunegara ini dan dibaca setiap kali pada perhimpunan hari Isnin. Sebagai Memanda kepada Sultan, beliau sepatutunya lebih setia keapda Raja dan menjadi contoh kepada rakyat.

Sekiranya Istana menarik balik watikah, maka sesuatu yang tidak kena telah berlaku dalam Istana. Rakyat yakin Istana tetap bijak walaupun diberi tekanan yang hebat. Namun jika watikah terus diberikan kepada Ahmad Said, Dolah sekali lagi malu dan 23 ADUN akan letak jawatan. Benarkah mereka sanggup letak jawatan? Perkara ini adalah mustahil kerana dengan jawatan mereka mampu mengaut duit rakyat dan hidup kaya raya.

Ini juga adalah untuk survival KJ dan Patrick Lim jika Idris menjadi MB. Banyak sudah wang rakyat mahupun royalti rakyat yang telah mereka makan secara haram. Ingatlah, selama-lamanya harta itu tidak berkat dan akan musnah. Rakyat Terengganu haruslah menilai kepincangan hebat BN Terengganu ini. Agar kemudian hari kita tahu, betapa ruginya mengundi BN kerana kelak mereka akan berebut kuasa dan menderhaka kepada Sultan. Daulat Tuanku!

(kanan: Gambar Patrick Lim sedang di daulatkan)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan