Follow je lah..

Isnin, 19 Mei 2008

Mahathir, "Ejecting!"

Krisis kepimpinan benar-benar melanda UMNO. Jelas di mata dengan keluarnya Mahathir dari UMNO bererti kepimpinan yang utama musnah sama sekali.

Mahathir dalam nada sebak, menyatakan bahawa kini UMNO bukanlah lagi parti UMNO tetapi parti Dato' Abdullah. Beliau yang jelas kecewa dengan kepimpinan Dolah yang serba lemah dan banyak menghancurkan impiannya. Ditambah pula dengan sikap sebahagian ahli UMNO yang mengucup tangannya apabila menajdi Presiden dahulu tetapi kini, beliau ditohmah.

Tekanan yang maha hebat sekali lagi buat Dolah. Namun kelembutan Dolah ini tetap juga keras hatinya untuk mengundur diri dan memberi peluang untuk UMNO merawat UMNO. Biarpun apa jenis rawatan diberikan kepada UMNO, UMNO sudah tidak boleh dirawat.

Ketamakan dalam jawatan, mementingkan peiuk nasi nafsi-nafsi, dan hasad dengki tidak mungkin menjadikan UMNO dihormati oleh masyarakat. Bagi Musa Hitam, keluarnya Mahathir dari UMNO adalah mengeluarkan duri dalam daging. Kenyataan Musa itu adalah satu contoh sikap permusuhan yang sedia wujud dalam UMNO.

Marilah semua ahli UMNO mengikut langkah Mahathir. Keluar UMNO masuk parti yang lain. Hanya dengan itu sahaja cara dapat mengajar semua pemimpin UMNO. Menjadi ahli bagi satu parti yang parah dengan korup adalah lebih hina dari melompat parti. Dolah, you are fired!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan