Follow je lah..

Jumaat, 11 Julai 2008

Kes Najib-Altantuya Terjawab?


Hah, apalagi yang mahu dibawa oleh pembangkang berkaitan mereka cuba melibatkan Najib dengan pembunuhan Altantuya setelah Najib bersumpah dengan nama ALLAH. Menurutnya, beliau bersumpah tidak pernah berjumpa dan mengenali Altantuya.

Sumpah bukanlah perkara yang main-main lebih-lebih lagi jika disandarkan kepada nama ALLAH. Pun begitu kita perlu melihat dahulu siapakah orang yang bersumpah itu. Jika ia orang yang fasiq, ia harus diselidiki terlebih dahulu. Tetapi bagi Najib, kita tidak mungkin mengatakan beliau fasiq dan kita tidak juga layak untuk memberinya gelaran mukmin. Nilailah sendiri.

Sebenarnya, dengan sumpah Najib yang menafikan penglibatannya dengan kes pembunuhan ini masih belum terjawab. Ini kerana bukti dan saksi pada kesalahan itu mengatasi dari sumpah seseorang. Dalam erti kata lain, siasatan mesti dilakukan kepada Najib serta hadapkannya ke mahkamah. Mahkamah yang adil adalah seperti dacing yang menimbang kebenaran dan melunaskan hak kepada mereka yang telah diambil akan haknya.

Tiada siapa pun yang mendesak Najib untuk bersumpah tidak sepertimana Anwar. Sumpah tiba-tiba Najib seolah tiada cara lain lagi untuk beliau mengembalikan keyakinan rakyat kepadanya. Bagaikan kata orang melayu, siapa makan cili, dialah yang rasa pedasnya.

Polis harus menahan Najib dan Abdullah wajar menggantung timbalannya. Ini bertujuan untuk membersihkan nama baik negara dan kesucian serta kosentrasi kabinet dalam mentadbir negara. Amat malang apabila Abdullah mencadangkan Najib sebagai penggantinya ketika mana Najib bergelut dengan masalah jenayah yang melibatkan namanya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan