Follow je lah..

Rabu, 8 Oktober 2008

Bukan Untuk Mendewa

Hanya gambar dan itu sahaja yang dimaksudkan dan bukan pula patung seperti yang dipuja. Jika puak UMNO mengatakan itu adalah untuk pemujaan maka sangat wajar untuk mereka melihat kembali batu berhala yang cukup besar dan tinggi didirikan di seluruh Malaysia. Dalam masa yang sama, patung Murugan di Batu Caves adalah jelas bertujuan pendewaan semata-mata.

Gambar yang besar bagi seorang tokoh sudah tidak asing lagi di dalam dunia ini. Tidak menjadi pelik jika gambar seorang yang terkenal terpampang di mana-mana dan dalam masa yang sama mereka adalah seorang pemimpin.

Isu gambar ini hanya timbul oleh puak UMNO yang sentiasa cuba mencari titik kelemahan parti lawan mereka. Dalam soal yang remeh ini juga, mereka mahu membesar-besarkan isu. Jika dibandingkan keutamaan isu, lebih banyak perkara lagi yang perlu dijadikan isu serius termasuklah isu keselamatan negara yang kian membimbangkan.

Antaranya ialah kejadian yang melibatkan mereka yang bertanggungjawab pada sola keselamatan. Hal di pagi raya angkara tembakan rambang sebanyak 58 das tembakan mengalahkan letupan mercun bola mainan anak yang berusia 7 tahun sudah menjadi ancaman keselamatan. Di tambah lagi dengan insiden yang dipercayai polis yang menyamun seorang kontraktor seperti dilaporkan oleh Berita Harian hari ini menggemparkan institusi itu. Apa sudah jadi dengan mereka?

Ada sebahagian isu yang sahaja digembar gemburkan dan ada yang terus disembunyikan. Jika hal gambar besar ini menjadi kontroversi, ia lebih kepada kontroversi berunsur politik sempit UMNO. Lihat gambar sebilangan para pemimpin terbilang di dunia yang terpampang besar di negara mereka masing-masing di http://s252.photobucket.com/albums/hh4/luggagemantis/foto%20pemimpin/

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan