Follow je lah..


Selasa, 24 Februari 2009

Ke London Mencari Bala

Belum cukup setengah bulan MB Kontroversi (sesetengah orang menyebut MB Haram) sudah pergi makan angin di London. Sambil-sambil minta bantuan negara penjajah itu, sambil-sambil itu lah juga mereka makan-makan dan berceria-ceriaan. Khabarnya pergi ke sana untuk menegakkan benang yang basah dan mencari peluang untuk terus halalkan yang haram.

Jika dahulu dalam sejarah Tanah Melayu, kebanyakan Raja dan Sultan yang meminta bantuan daripada orang Inggeris akhirnya melayanglah tanah tumpah mereka. Apakah masih releven lagi ibrah ini buat zaman kini. Percaya kepada orang luar dalam suatu pemerintahan umpama harapkan pagar, pagar makan padi.

Zambry and the gang sudah hilang arah lagi parah. Kerajaan baru yang mereka ingin laksanakan penuh dengan tentangan dan kebencian. Kerajaan PR Perak tidak begitu mudah atau senang melepaskan negeri itu kepada bangsa melayu yang lupa sejarah itu. Mereka akan bertembung dari dalam dan luar mahkamah untuk memastikan kerajaan bukan pilihan rakyat tidak mendapat mandat.

Bagi orang Islam, mencari perlindungan daripada orang kafir dan mengenepikan orang beriman adalah umpama menempah malapetaka yang besar. Pelindung dan penyelamat kita bukanlah dari mereka yang telah menghalalkan darah umat Islam di bunuh di Iraq dan sebagainya. Inilah kelemahan besar kerajaan haram Perak apabila meminta bantuan dari negara asing.

Adakah kerajaan haram seperti ini boleh dipercayai dan apatah lagi ditaati? Sudah lenyapkah pengamal undang-undang hebat di negara kita sehingga akhirnya sanggup menggadai maruah Perak kepada bangsa asing? Inilah UMNO. Pastinya pergi mereka ke sana atas restu Abdullah dan Najib. Siapa pengkhianat bangsa?

Menyentuh soal ini, kebijaksanaan kepimpinan Nizar terserlah. Munajat perdana dijangka akan diadakan sebagai usaha terbesar menyelamatkan kebenaran. Biar mereka meminta bantuan si kafir dan kita hanya meminta bantuan dari ALLAH. Sultan, hakim, peguam, dan undang-undang tidak empunya apa-apa, kerana semuanya dibawah perancangan ALLAH.

Andai akhir nanti, kebenaran memihak kepada PR, rakyat akan menang dan terserlah sejuta kehinaan dari dosa BN kepada Sultan dan rakyat. Biarlah mereka menegakkan benang basah sehingga ke London sekalipun, kerana tidak mungkin kelak mereka tidak akan dihambat dari negeri mereka sendiri.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan