Follow je lah..

Rabu, 15 April 2009

Rosol Kini Kembali

Setelah lama menyepi dari lensa kamera dan paparan berita, hari ini, Rosol and The Gang kembali semula dengan membuat kejutan. Cuma kali ini Idris Jusoh sahaja tidak kelihatan pula. Mereka hadir dengan membuat kejutan dan kita ucapkan tahniah.

Orang melayu memang sering dikaitkan dengan sifat dendam. Sebab itulah datangnya istilah dendam kesumat, dendam berdarah, dan dan mungkin juga ada yang 'dendam berahi'. Apa yang di ingatkan oleh Nabi Muhammad adalah benar dan telah pun berlaku untuk kita lihat serta mengambil iktibar.

Politik adalah kuasa. Dengan kekuasaan kadangkala kita boleh melakukan apa sahaja samada halal atau haram. Dengan kuasa juga kita dapat menjaga batas-batas halal dan haram. Sebab itu mengapa orang Islam memerlukan politik untuk mendapat kuasa. Dan Islam perlu diterapkan ke dalam politik.

Kiranya Rosol dan rakan-rakan ini dianiaya lah sebab kena ugut. Kesian. Cuak jugak mereka.

Kerana Ahmad Said berjaya menjadi MB Terengganu dalam krisis MB lalu, perkara ini sebenarnya menjadi api dalam sekam buat sebilangan Adun yang tidak sebulu dengannya. Inilah percakaran yang timbul merisaukan BN pusat. Lantas Najib dan Muhyiddin segera campur tangan.

Apa yang menarik ialah komen Muhyiddin, katanya kehadiran ke sidang dewan adalah hak masng-masing. Ini salah. Kehadiran ke dewan adalah wajib dan ia adalah hak rakyat. Rakyat mengundi mereka adalah untuk mereka masuk ke dalam dewan dan menyuarakan hasrat rakyat. Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya dan sanggup bergaduhan.

Tiada siapa jangka, ada usaha untuk menyingkirkan Ahmad Said dari kerusi MB. Selepas itu, Rosol akan menjadi MB yang baru mungkin. Maklumlah, 'berubah atau rebah' seperti yang disebut Najib menempias ke BN Terengganu juga, ubah pemimpin, agar 'mereka; dapat kuasa dan harta.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan