Follow je lah..


Sabtu, 2 Mei 2009

Merapatkan Sof Kita


PAS masih kuat dan diterima di Malaysia sebagai satu perjuangan untuk menegakkan negara Islam. Tanpa PAS, mungkin tiada parti yang berteraskan Islam untuk membawa sebuah gerakan dakwah. Kerana Islam sebagai tunjanglah, PAS sentiasa relevan dan mendapat banyak kejayaan.

Berikutan sebelum ini dengan beberapa perbezaan pandangan, tafsiran, dan bahasa telah berlaku sedikit kecalaruan. Kita tidak harus terus menerus dalam kekusutan dan tiada kekusutan yang tidak dapat dirungkaikan. Isu melaga-lagakan antara dua pemimpin tertinggi PAS tidak wujud kerana selagi mereka menyuruh kepada kebaikan, kita wajib taat.

Dalam mana-mana organisasi pun, cadangan ada masa ia diterima dan ada masa ia ditolak. Sesuatu cadangan akan melalui beberapa tingkatan pengkajian dan pentilitian dari semua sudut. Itulah yang PAS biasa lakukan. PAS tidak hanya berurusan dengan ahlinya sahaja, tetapi semua rakyat Malaysia yang berbagai latar belakang. PAS untuk semua. Di sinilah akan terasahnya kebijaksanaan PAS.

Sof yang berlubang akan diisi oleh Syaitan. Maka rapatkanlah sof-sof antara kita. Kita tidak pernah bercerai semasa solat dan kita dipandu pula oleh seorang imam. Bersama-sama ruku' dan sujud. Cerminan solat inilah harus dijadikan kafiat kita dalam berjemaah.

Seseorang yang menjadi imam adalah mereka yang paling layak dari segi alim dan akhlaknya. Dan makmum yang dibelakangnya perlulah dikalangan mereka yang alim juga untuk menegur silap jika imam tersalah. Kita tetap sama di hadapan ALLAH dengan tanggungjawab yang cukup berat sedang dipikul.

Jawatan: Antara Rebutan Di Dunia Dan Bebanan Di Akhirat

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan