Follow je lah..

Jumaat, 31 Julai 2009

Pergi Di Kala Subuh

Jika anda berfikir tulisan ini adalah untuk pergi berdemo esok pada waktu subuh, anda tersilap. Ia sebenarnya adalah sebuah perjalanan pergi tak kembali seorang hamba Allah yang menyerah segala jiwa dan hartanya ke jalan perjuangan.

Datuk Mohd Hamdan, Adun Permatang Pasir telah menghembuskan nafas terkahirnya pada subuh yang hening tadi di hari Jumaat yang mulia. Itu adalah satu anugerah Husnul Khatimah. Sheikh Ahmad Yassin meninggal pada waktu subuh juga. Hari Jumaat pula penghulu segala hari akan menjadi saksi di atas kematiannya.

Pemergiaannya tidak akan berganti dengan jasad yang sama. Tetapi perjuangannya haruslah sama. PAS sekali lagi akan duduk semeja memilih calon terbaik bagi menggantikan kekosongan jawatan itu. Majoriti PAS sebelum ini adalah selesa, namun harus diingat pengajaran di Manek Urai menunjukkan kemerosotan.

Apapun, DUN yang dibawah Parlimen Permatang Pauh bukan calang-calang kerana Anwar ada di situ. Itu tamparan hebat. Siapa selayaknya dari kalangan BN untuk bertanding nanti adalah cabaran besar juga.

BN tidak mahu dilihat sebagai pasukan belasahan apabila setakat ini sentiasa kalah dalam pilihanraya kecil. Isu terbaru berkaitan demostrasi anti ISA adalah seumpama peluru berpandu yang akan memusnahkan BN. Mulai sekarang, apa jua kontrovesi yang bakal mereka adakan, boleh memakan tuan balik.

Bersama kita berdoa agar roh Mohd Hamdan Abd Rahman bersama dengan burung-burung hijau yang berterbangan di dalam syurga. Amin.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan