Follow je lah..


Rabu, 16 Januari 2008

BONGKAR: CD HASUTAN


CD yang bertajuk "IFC-ANTI ISLAM" ini mungkin sedang rancak disebarkan di Universiti anda!. Ini termasuklah surau-surau kolej kediaman atau sebagainya. Sekiranya anda melihat tajuk CD ini, secara awalnya anda bersetuju,akan tetapi ada udang di sebalik batu.

Rakaman CD selama 30 minit ini memaparkan imej-imej kepada anda pada awalnya dengan betapa bahayanya IFC kepada umat Islam. Ini termasukalah wajah pimpinan atau tokoh yahudi yang mereka cuba dikaitkan dengan IFC. Sebagai orang Islam , siapa yang mahu agamanya dimomok dan dihina.
Amatlah mengecewakan pada segmen kedua, apabila mereka yang terlibat dalam menjayakan penghasilan CD ini cuba mengaitkan dengan Anwar Ibrahim, perhimpunan BERSIH, kepimpinan Barisan Alternatif. Jelas dalam CD ini berbau propaganda politik ataupun pilihan raya dan BUKAN lagi IFC. Mereka berusaha mengaitkan pimpinan seperti Anwar Ibrahim , Tuan Guru Haji Hadi, dan sebagainya dengan IFC. Ini lah yang dikatakan tidak masuk akal.

Silalah berhati-hati dengan CD ini yang cuba dijadikan senjata pilihanraya oleh mereka dan cuba mencelarukan pemikiran rakyat dan lebih-lebih lagi mahasiswa. Ini ditambah pula apabila ayat 216 Surah al-Baqarah telah diterjemahkan sebahagian ayat sahaja, dan bukan sepenuhnya.
Sekiranya anda terjumpa dan menonton CD ini, nilailah dengan pemikiran yang waras. Hanya yang daif, tergamak melahirkan dan mempercayai CD ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan