Follow je lah..


Ahad, 20 Januari 2008

Khasiat Susu Kambing

Mengamal meminum susu kambing akan menjadikan pemikiran bertambah pantas, tajam dan tahap ingatan meningkat. Ketika itu penghayatan dan kematangan akan terbentuk dengan mantap dan disebut emotional quotient (EQ). Selain itu susu kambing ini dapat menguatkan belakang, memperbaiki penglihatan dan menghindari penyakit lupa.

Tentu ada hikmah mengapa Rasulullah S.A.W. mengembala kambing padau satu ketika dahulu. Ini bererti kambing adalah haiwan yang pernah dijaga oleh Nabi kita. Peristiwa perjalanan Nabi Muhammad S.A.W. ditemani Abu Bakar dan detik cemas hamba Abu Bakar, Amir bin Fuhairah mengembala kambing pada waktu siang di cerun Gua Thur yang berbahaya. Pada malam hari pula, menyaksikan Amir memerah susu kambing untuk diberi minum kepada Nabi Muhammad S.A.W. dan Abu Bakar.

Susu berkhasiat ini mengandungi pelbagai zat seperti Vitamin A, B1, B2, C, D, E, Panthotemic Acid, Kalsium, Folic Acid, Fiboflavin, Niacin, Biotin, Folasi, Sodium, Potassium, Magnesium, Phosphores, PH Non Organic, Chlorine, Citrete, Folaci, Choline, dan Inositol.

Menurut kajian juga, susu kambing mudah dihadam yang hanya memerlukan 20 minit sahaja berbanding susu lembu. Carilah susu kambing berdekatan anda!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pernahkah anda minum susu kambing Incik Hazim??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan