Follow je lah..


Rabu, 23 April 2008

Kah Choon Memang Cun

Tahniah Kah Choon! Anda telah membuktikan bahawa perjuangan memperjuangkan rakyat adalah lebih besar daripada perjuangan kepada sebuah karier politik yang belum tahu nasib untungnya. Beliau yang hampa dengan Gerakan sebelum ini telah memberi kata putus untuk keluar dari Gerakan yang kian rapuh. Dalam satu kenyataan katanya "Memandangkan, pucuk pimpinan Gerakan tidak boleh menerima keputusan saya (menerima jawatan tersebut), maka saya percaya langkah terbaik bagi saya ialah untuk menarik diri sepenuhnya daripada politik parti."

Hal ini berlaku berikutan penerimaan beliau kepada dua jawatan yang ditawarkan daripada Guan Eng kepada jawatan utama dalam Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) dan Invest Penang Berhad (iP). Setelah beliau menerimanya, beliau dikecam hebat oleh pimpinan Gerakan dan BN termasuklah Ali Rustam. Dengan tegas kata Ali, beliau mahukan Kah Choon dipecat.

Aliran politik BN terhadap ahli bawahan kini adalah satu aliran yang keras. Tiada kebebasan hak dan suara lagi berpuak-puak. Atas sebab itu sebahagian ahli seperti Kah Choon terus tertekan dan terbeban sehinggakan terpaksa melarikan diri keluar dari parti berkenaan. Dengan bersama-sama Pakatan Rakyat, beliau akan lebih bersedia berkhidmat dan berjasa kepada rakyat tanpa mengira latar belakang.

Sebuah lagi nasib malang menimpa BN dan parti kompenennya. Keadaan mereka sudah tidak menentu ia terbukti dengan keluarnya Kah Choon dari Gerakan. Sindrom inilah yang sangat ditakuti oleh BN tatkala mereka memenangi majoriti mudah dalam PRU-12. Bila-bila masa boleh 'terbalik'. Kah Choon tidak dibeli oleh DAP, tetapi atas kehendak dirinya yang ikhlas bersama memikul tanggungjawab memimpin rakyat.

Selamat bertugas kepada Kah Choon jika itu pilihan anda. Buang yang keruh ambil yang jernih. Dolah seperti biasa tidak mampu memberi tekanan kepada sesiapa kerana taringnya sudah ditumpulkan. Bom jangka yang dipasang oleh Anwar kian hampir waktunya untuk meletup bila-bila masa.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan