Follow je lah..

Khamis, 8 Mei 2008

Formula Murtad Berjaya

Ujian semakin hebat ketika ini. Ujian ke atas aqidah yang merupakan tunjang kepada segala perkara. Berapa ramai lagi menanti giliran seperti Tan Ean Huang ini jika masih wujud kelompangan dalam menjayakan misi dakwah.

Sorotan berita dari suatu sumber, Tan Ean Huang (perempuan agama Budha) ini memeluk Islam kerana perkahwinan dengan rakyat Iran, Ferdoun Ashanian. Setelah perkahwinan ini terbina, lelaki ini meninggalkan isterinya itu. Selepas itu, Tan Ean Huang berhasrat untuk keluar dari Islam (murtad).

Kalimah syahadah yang disaksikan akhirnya terbatal dengan mengikut ajaran agama asalnya. Setelah melalui siri perbicaraan yang panjang, mahkamah membenarkan permohonan Tan Ean Huang yang ingin murtad.

Aduh, luka Lina Joy masih belum sembuh kita dihiris lagi dengan berita ini yang mengoyakkan hati dan perasaan umat Islam. Ketika kesan Taufan Nargis di Myanmar sedang dirasai lagi, terasa sahaja bala itu boleh bila-bila sahaja menjengah ke kawasan ini.

Binasanya hidup jika murtad dipilih. Tetapi itulah pilihan Tan Ean Huang dan dia memeperolehinya. Mahkamah dunia kemenangan untuknya, mahkamah akhirat belum pasti.

"Mereka bertanya engkau tentang berperang dalam bulan haram. Katakanlah (Muhammad) : "Berperang dalam bulan itu berdosa besar. Perbuatan menghalang orang dari jalan Allah dan kufur kepadaNya , (melarang orang masuk) ke masjidil haram serta mengusir penduduknya adalah lebih dosanya di sisi Allah. Fitnah lebih besar dosanya daripada pembunuhan. Jika mereka mampu, mereka tidak akan berhenti memerangi kamu sehingga kamu berpaling daripada agama kamu. Sesiapa yang murtad daripada agamanya dan mati, dia adalah kafir. Amalan-amalan (baik) mereka musnah di dunia dan akhirat. Mereka menjadi penghuni neraka yang kekal didalamnya."
Al-Baqarah:217

Seindah nama sahaja, itulah Siti Fatimah...yang hanya indah pada namanya. Nama itu yang bukan lagi layak baginya. Baginya ialah Tan Ean Huang seorang penganut Budha. Ya ALLAH, ampuni dosa kami.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan