Follow je lah..


Sabtu, 25 Julai 2009

Kecohnya Kematian Teoh

Kematian Teoh memang seolah menggemparkan Malaysia. Malah mendapat perhatian langsung dari kabinet dan parti politik di negara ini. Sejak mayatnya ditemui, sehinggalah sekarang, penyiasatan kes ini masih panas.

Sebab mungkin kes ini mendapat perhatian ialah kerana mendiang ialah orang politik. Beliau mempunyai ramai kenalan politik samada sama parti atau tidak. Maka kes ini mempunyai pengaruh dan unsur politik juga.

Dalam kematian ini juga, kita melihat kerajaan mahu menjadi hero dalam memastikan keadilan dan keberkesanan penyiasatan. Tambah lagi dengan tekanan dari pihak pembangkang agar siasatan dijalankan dengan terperinci.

Kalau kita lihat, setiap hari ramai rakyat biasa yang mati. Samada mati kena pukul atau kena rogol. Tiada pula kecoh nak buat suruhanjaya dan kabinet nak bermesyuarat. Kerana insan seorang ini yang telah pergi, kita jangan lupa isu-isu rakyat yang lebih besar.

Jangan lupa kes sebelum ini, Altantuya dan Kugan adalah dosa lama yang masih mengganggui mereka. Takda pun suruh inkues dan suruhanjaya 'apa jadah' semua tu. Undang-undang negara kita ini sesempurankha dengan undang-undang Islam? Masalah betul..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan