Follow je lah..


Isnin, 7 April 2008

Superdet Selamatkan UMNO

Tun Dr.Mahathir Mohamad (TDM). Kata-katanya boleh menggoncang politik kerana beliau ialah seorang mantan Perdana Menteri Malaysia. Sikap dan pemikiran beliau boleh dikatakan kritis dan kadang kala melampau jua. Umur beliau juga panjang sekalipun telah beberapa kali mengalami pembedahan jantung. Selagi sihat, selagi itu beliau akan bersuara. Kata-katanya dahulu semasa memegang jawatan Perdana Menteri sentiasa dibenarkan oleh ahli UMNO mahupun arahannnya itu jelas zalim. Selepas persaraan beliau, suaranya masih didengari dan beliau tetap mempunyai taring yang masih belum tumpul.

Serangan politik yang dikenakannya kepada Dolah merupakan serangan yang terang dan jelas. Dolah perlu letak jawatan dan Dolah lemah! Itulah antara mesej yang dihamburkan kepada Mr.Clean, Dolah Badawi. Dolah yang lebih mempunyai ciri-ciri 'gentleman' atau tidak agresif sepertinya, menelan sahaja kata-kata pahit dari TDM. Setelah terlalu banyak menelan yang pahit, kini tekak Dolah tidak mampu lagi menahannya akhirnya muntah.

Umpan yang dipasang oleh TDM sudah terkena ikannya. Maka tali joran tegang kerana tarik menarik antara pemancing,TDM dengan seekor ikan besar dianalogikan sebagai Dolah. Apabila Dolah mula memberi respons kepada kecaman TDM, hubungan mereka berdua mula tegang dan panas. "Kau kata aku, aku kata kau"

Bagi melawan hujah dari TDM, Dolah menggunakan teknik pecah tembelang. Rahsia-rahsia yang berprofit terlalu tinggi didedah oleh Dolah dengan niat agar orang tahu yang TDM pun bukanlah orang yang baik-baik semasa mentadbir Malaysia. Namun, TDM tidak pernah gentar dengan setiap kritikan kepadanya. Sedangkan semasa beliau masih menjadi PM dahulu di kritikan hebat beliau telah terima, masakan kini hanya seorang Mantan PM. Oleh itu, bagi TDM, permainan politiknya bersama Dolah sudah mula kerana kata-kata pahitnya kepada telah tersahut Dolah.

Secara tidak langsung, kedudukan Presiden UMNO ini sudah goyah. Apakah Dolah 'Si Lembik' akan berundur jua? Cabarannya terlalu hebat sekarang. Ada dua tokoh yang sentiasa mengintai setiap kelemahan pentadbirannya. Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim. Itulah seteru Dolah yang berbisa. Apakah Dolah sudah memberi signal akan berundur dengan mengatakan Najib sebagai penggantinya? Khairy juga sudah lama membisu ke udara. Sepatutnya Khairy di saat ini membela bapa mertuanya itu selantang-lantangnya kerana Dolah adalah 'bapa mertuaku'.


"Saya akan terus mengkritik dan mengecam selagi Abdullah tidak berhenti melakukan perkara yang menyebabkan UMNO kalah."
-Tun Dr. Mahathir Mohamad, Mantan Perdana Menteri Malaysia

(Klik di sini untuk melihat respons Dolah semalam)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan