Follow je lah..


Jumaat, 16 Mei 2008

Ini Bukan Tentera Islam

(youtube di bawah telah di 'band' sejak 9.00 pagi hari ini)



Bukan tentera Islam lagi tetapi mungkin tentera beragama Islam sahaja. Islam di mata tetapi di hati Tuhan yang menilainya. Manusia diberi akal dan maruah untuk menjaga setinggi dengan ketinggian Islam.

"Ini adalah soal maruah seorang manusia. Menteri pertahanan sendiripun tentunya tidak mahu kepalanya dipijak-pijak begitu," kata Saifuddin, Ahli Parlimen Machang.

Apabila ditanya kepada Najib akan hal itu, tetapi malang tiada jawapan.

Sekarang bagaimanakah kita ingin memohon kemenangan di sisi ALLAH jika ditakdirkan peperangan berlaku kerana amalan Islam itu telah dialpakan. Islam yang membela agama, jiwa, akal, dan keturunan (lima prinsip Maqasid Syariah).

Beginilah jika tidak ditanam sedalam-dalamnya benih iman ke dalam hati setiap tentera.Apabila ditanam benih iman tu, ia akan bercambah menjadi pohon yang bermanfaat untuk hidupan serta memberi teduhan.

Walaubagaimanpun, kta tunggu apa kata tokoh-tokoh ulama' dalam hal ini. Apakah latihan ini latihan yang halal? Lihat sahaja, auratnya sudah dibuka.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukanke kene hukum rotan anak jika tidak sembahyang...
tapi ini rotan, helikopter, pijak badan, mulut disumbat, ..hurmm.. hanya kerna nk kene hormat ketua...?

ni dah mengalahkan tuhan la jwbnya..

pada askar2 sana, jadilah askar yg berakal..jgn jadi mcm lembu kene cucuk hidung, dlm sejarah malaysia, belum pernah askar bantah apa yg tk kene dlm tentera...

cam naik helikopter nuri, ade askar berani bantah? even dah tau ramai askar mati kerna nuri, tapi askar malaysia cam lembu kene cucuk hidung, duk patuh je arahan, takde usaha langsung nk lawan, masuk court je, cam askar israel..

tengoklah sendiri askar israel, ada group refuse to serve sebab tahu berperang di sempadan palestine itu tidak berperikemanusiaan..

www.couragetorefuse.org/English/combatants_letter.asp

kbykkn yg masuk group ni adalah komando2 tentera israel yang berakal, mereka sanggup menentang ketua sendiri sebab benda tu bukannya betul.itula baru namanya askar, berani kerna benar, berfikir kerna ada otak,bukannya cam pelatih2 komando malaysia ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan