Follow je lah..


Isnin, 21 Julai 2008

Plan Gempur BN

BN tidak pernah tidur dalam mempertahankan kuasa mereka. Kekalahan yang dihadapi menggesa mereka untuk lebih kuat berkerja dengan men'curi' keyakinan rakyat yang telah bertaut pada pembangkang. Maka sebuah plan perlu dihalusi dan dijana supaya BN tidak lingkup dan ketika peralihan kuasa Abdullah kelak sekurang-kurangnya dapat dilihat BN masih mantap.

Musuh BN pastinya pembangkang dan yang paling hampir ialah PKR dan PAS kerana mereka bangsa serumpun. Formula mudah untuk menguatkan parti adalah dengan melemahkan musuh.

Cara melemahkan PKR adalah dengan bertindak kepada Penasihatnya iaitu Anwar Ibrahim. Maka dengan itu beliau telah difitnah tanpa batasan. Maka individu yang dicanang sebagai Perdana Menteri ke enam ini terpaksa berhadapan dengan sebuah musibah dan akhirnya kepercayaan rakyat kepadanya sedikit tergugat.

Jika BN melawan PAS dilihat seolah BN tidak bersekongkol dan bermusuh dengan sebuah gerakan Islam. Malah dilihat tidak baik juga apabila PAS yang majoriti dari melayu bergaduh sesama melayu dari UMNO.

Maka cara terbaik untuk memenangi persaingan ini adalah dengan 'berbaik-baik' pada lahiriyah seolah BN ini sebuah parti yang baik dan mahukan Islam serta sayangkan bangsa. Sedangkan BN hanya menjadikan Islam sebagai Hadhari sahaja dan pada mereka menyimpan paling banyak melayu yang korup. Mungkin dengan cara mereka berbaik dengan PAS, orang melayu sudah boleh terima BN.

Inilah plan mereka dalam membaiki semula sokongan rakyat kepadanya. Mereka lebih melihat musuh diluar parti mereka daripada musuh yang terdapat dalam parti. Anwar tetap teguh dan PAS sentiasa berwaspada pada semua langkah BN.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan