Follow je lah..

Sabtu, 4 Julai 2009

Kau Carila 'Nabi' ni, bukannya Ikan Naga tu

Kedua-duanya iaitu 'Nabi' dan ikan naga berharga RM10 000.00. Nabi mana pulak ni? Bukankah Nabi Muhammad itu ialah Nabi yang terakhir dan juga Nabi akhir zaman.

Nabi yang dimaksudkan ialah yang bernama Abdul Kahar bin Ahmad Jalal. Orang melayu atau jawa kita kurang pasti. Tak tahulah mungkin hindu boleh jadi jugak. Dia sedang diburu oleh JAIS kerana membawa ajaran sesat lagi menyesatkan. Dia kata dia adalah Rasul bagi orang melayu dan fardhu haji itu adalah sengaja diada-adakan untuk menguntungkan kerajaan Saudi. Ini adalah sesat, menghina Nabi Muhammad SAW, dan dikategorikan sebagai murtad. Sila lihat poster dibawah:
Tetapi masalah orang kita lagi gemar nak mencari ikan naga di Tasik Kenyir. Kerajaan BN Terengganu pun tawar RM10 000.00 untuk sesiapa yang dapat tangkap ikan itu. Membazir tak habis-habis. Tak tahu ke ramai lagi rakyat yang mengharap duit dari kerajaan. Ikan Naga ni bukan buat salah atau dosa pun. Nak banding dengan Abdul Kahar itu lagilah besar dosanya dan jika sabit murtad, wajib dihukum bunuh mengikut hukum hudud.

Masalah aqidah kian hari kian meruncing. Senstitif sudah tiada lagi bila dengar ada orang yang mengaku menjadi Rasul. Kalau zaman sahabat Rasulullah dahulu, ketika lepas wafatnya Nabi, ada yang mengaku dia nabi yang baru, mereka sudah diperangi oleh kerajaan Islam ketika itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bacalah juga:

Lawan Tetap Lawan